tisdag 2 september 2008

Badr I Holland

Nu har säsongen dragit igång på allvar. Om 3 veckor är det dags för Europamästerskapen för klubblag, men redan nu är vårat ankare Badr Aziz i Holland och spelar stortävlingen Forexx Dutch Open.
I första kvalomgången blev det en komfortabel vinst mot dansken Rasmus Nielsen,som även spelar för Växjö SK i Elitserien.
"Det kändes helt ok. Första game var stenhårt fram till 9-9, men sedan höjde jag mig för att vinna med 11-9. Andra var bättre då jag gick upp till en säker 10-6 ledning för att sedan hamna lite i koma. Jag var ännu en gång tvungen att koncentrera mig lite mer och lyckades knipa gamet med 11-9. Sista spelade jag ut och det var ingen snack, 11-4".
Imorgon ställs Badr mot engelsmannen Shaun Le Roux och där hoppas vi såklart att Badr ska höja sig ännu mer för att kvala in i tävlingen.

1.Kvalomgång : Badr Aziz - Rasmus Nielsen 11/9,11/9,11/4 ( 31 min )

Inga kommentarer: